Deze uitgave is een didactische methode, gericht op de muzikale omgangsvormen die in de kleuterklas aan bod komen:
-zingen
-muziek maken met instrumenten
-luisteren naar muziek
-muziek lezen en noteren
-muziek ontwerpen
-op muziek bewegen
Deze omgangsvormen worden geïllustreerd met voorbeelden die meteen in de klaspraktijk bruikbaar zijn. In het boek vind je 32 nieuwe, eigentijdse liedjes voor de kleuterklas. Bij deze liedjes hoort een vocale én een instrumentale versie. Verder vind je er heel wat muzikale tussendoortjes, enkele voorbeelden van een muziekhoek en heel veel concreet praktijkmateriaal voor in de klas.
'Ik merk dat ik met muziek altijd maar wat doe. Ik zing liedjes met de kinderen, we dansen, we spelen op instrumenten, maar ik mis de onderbouwing, de doelen. Na het lezen van dit boek heb ik die wel en kan ik onderbouwd aan de slag gaan! Bovendien krijg je er zoveel meer ideeën van dan alleen zingen, dansen en spelen!' – Juf Anke Van Boxmeer