die Keure Educatief

iSee – algoritmisch denken – Scratch 2.0

Methode: iSee

In dit boek gebruiken we de eenvoudige programmeertaal Scratch. Het is niet zomaar een programmeertaal. Ze werd namelijk ontwikkeld in het Media Lab van MIT, de prestigieuze Harvard universiteit in Boston (USA). Het programma biedt een gereedschapskist om interactieve verhalen, games … in mekaar te knutselen. Met Scratch kun je computeranimaties (sprites) vragen laten stellen, zingen en bewegen, of computeranimaties, achtergronden en geluidseffecten combineren tot een interactief spel.

iSee is een methode informatica voor de 2e en 3e graad ASO van het secundair onderwijs. De methode is aangepast aan de leerplannen tweede graad GO!, OVSG en KOV en ook perfect bruikbaar in de derde graad en CVO’s.

9,30

Artikelnummer: 908090057 ISBN: 9789048620647

In dit boek gebruiken we de eenvoudige programmeertaal Scratch. Het is niet zomaar een programmeertaal. Ze werd namelijk ontwikkeld in het Media Lab van MIT, de prestigieuze Harvard universiteit in Boston (USA). Het programma biedt een gereedschapskist om interactieve verhalen, games … in mekaar te knutselen. Met Scratch kun je computeranimaties (sprites) vragen laten stellen, zingen en bewegen, of computeranimaties, achtergronden en geluidseffecten combineren tot een interactief spel.

iSee is een methode informatica voor de 2e en 3e graad ASO van het secundair onderwijs. De methode is aangepast aan de leerplannen tweede graad GO!, OVSG en KOV en ook perfect bruikbaar in de derde graad en CVO’s.

Fiche 1: Denken als een programmeur
Fiche 2: De gereedschapskist van de programmeur
Fiche 3: Stap na stap
Fiche 4: Neem een beslissing
Fiche 5: Het referendum
Fiche 6: In nesten zitten
Fiche 7: Doe er nog een rondje bij
Fiche 8: Stop op tijd
Fiche 9: Herhalingsoefening
Fiche 10: Toets

Gewicht 304 g
Afmetingen 297 × 210 × 7 mm